7 Mei 2010

Tips Untuk Remove Windows Genuine Advantages (WGA) Notification



 
Adakah anda pernah mengalami masalah di atas? Apakah yang anda akan lakukan apabila anda berdepan dengan masalah tersebut? Tentu ada yang hantar ke kedai untuk format kan? Jika anda biarkan lama-kelamaan Windows anda mungkin akan menjadi lembab, desktop menjadi gelap ataupun anda memang tak boleh masuk ke bahagian desktop dan Windows akan menyuruh anda mengaktifkan semula Windows anda.

Apakah mesej itu? Kenapa boleh muncul mesej seperti itu? Ini disebabkan oleh Windows yang anda gunakan telah dikesan oleh Microsoft sebagai tidak genuine ataupun bukan original. Ini juga disebabkan anda yang mungkin telah membuat update kepada Windows anda. Anda boleh mengelak dengan tidak install update Genuine Advantaged dari Microsoft (KB905474). Apabila update tersebut di install maka anda akan menghadapi masalah seperti ini.

Namun ada caranya untuk menyelesaikan masalah ini. Cara untuk remove Windows Genuine Advantage(WGA) tersebut adalah dengan menggunakan software Anti Genuine Adv for XP's WGA & Office's OGA.

Cara install :

Anda install macam biasa.

Masa install akan muncul popup Error opening file for writing notification. Anda klik ignore 2 kali.

Apabila dah siap install, klik Start > All programs > Cari AntiGA 2.0 Addon Tools > klik WGA Notification Remover v1.1

Akan muncul WGANotify Monitor > Klik Remove.

Selesai.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails